Tuesday, December 8, 2009

the biggest loser


Sgt addict tgk cite 'The Biggest Loser' sbb suke sgt tgk diorg berjuang tuk turun kn berat badan secara mendadak. Tp yg pling x puas hati session kali ni men vs women. sgt x adil kompem2 la pmpuan kalah. Da kali ke 3 lak tu pmpuan kalah. npe die x buat mcm session one dlu ea?...tp tgk the biggest loser asia mcm x best. x thu npe. Myb traineer die pn x best kot.

Pape pn cite tu mendorong aku tuk bersenam yg mne aku mmg da lme tnggalkn aktiviti sport ni. Last aku men netball mse dip 3 thun yg lalu. Then msuk deg aku lngsung x mo joging ke...men badminton ke...bdn da berat...tp npe aku nmpk kurus kerinting ag?...ni nme nye x sihat...tp ALHAMDULILLAH bmi aku stabil. x de la kerempeng nk mmpos compare mse aku zmn sek men lu. ini sume genetik OK...aku makan byk pn cm ni la bdn aku..

So aku pn mencapai CD poco-poco tarian aktiviti senaman indonesia. pg2 aku bgun nk senam la konon. wt regangan...ok..da ckup regang...then try catch up setiap gerakan tarian tersebut...lme2 kaki aku lenguh...rse lapo...mkn lu...then igt nk smbung la balik kn...hampeh gile....da mkn ngadap lptop lyn FB..ps2 CD bia je duk dlm cd/dvd player tu.

and dlm meningkatkn gaya hdup aku...aku mengoogle kn diri aku tuk cri cara pemakanan yg sihat. lau kte x jg n syg diri kte spe lg kn. Syg diri pnting beb bru kte ley syg mak ayah..pk we...adk beradik..kwn2..but kne dahulukn syg akan ALLAH.

Mslh pling ketara dlm hdup aku adlh mslh kurang nye Hemoglobin n mslh pencernaan. bukan Buasir weh. Mse kt UMP mmg la aku x jg mknn sgt cz x selera lngsung tgk mknn kt cafe. tp ble da kt umah...MASYAALLAH...syukur ALHAMDULILLAH nikmat makan tu ade. Maklum lah...mak aku mmg amek catering...so..ble ade tempahan...mse tu la smbil mnyelam mnum air...igt ag mse mule2 cuti tuk sem ni...smpai je umah...mak aku suh tdo awl cz esk kne tlg mk msk tuk tempahan catering cikgu seramai 100 org...selama seminggu berturut turut de tempahan. dan selama seminggu tu jgk la bpk byk tempahan. around 100 -300 org mkn. mcm knduri weh. ALHAMDULILLAH. rezeki. tp penat beb.

isnin: nasi lemak lauk rendang + watermellon
selasa: nasi bariani + rot jala
rabu: nasi ayam + kuih
khamis: mee bandung + nasi berlauk (4 jenis lauk)
jumaat: nasi jagung + kuih
sabtu: nasi berlauk + ikan bakar
ahad: aku x igt mkn ape

Selama seminggu tu jgk aku penat gile sbb yg tlg mak aku ...aku n noli je. aku tlg ape la sgt...tp tgk mak aku lg aku cedey... ;'( tungkus lumus msk kul 3 4 pg. aku cume tlg yg aku thu je....eh touching lak...len cite dh ni...

ok nk smbung senam dlm mimpi.