Saturday, April 18, 2009

isu air yg nth bile nk selesai


setitis air mesti di hargai

isu 1:
entry kali ni aku wt sbb aku sgt bengang dgn ketiadaan air.ye...sume org akn ckp "saba la....ckit hr ag ade la tu air" FINE....ekau boleh sabo ke jah oi lau tiap kali study week cm ni....every sem lak tuh....aku rse mmg x nah miss la ketiadaan air ni spjg aku duk UMP 'tercinta neh'...bygkn da dkt 5 tahun bnda yg sme berlaku kt sini. yang x faham nye....ketiadaan air yg lame tu akn berlaku time study week. ekau bygkn cenggane nk berak kencing amek wuduk bla bla bla lg.....etc.

isu 2:
cm ne lak dak2 pmpuan yg ngh period?...cm ne weh?...seyes terseksa....kami ni para wanita terrrrsangat perlukan air wahai UMP oiiiiiiiii......korang thu x cm ne rse nye x de air bile time period.....haaaa????.....tp wanita itu tabah...angkut air 2 baldi gune 2 tangan yg halus dgn kerahan tenaga yg x sekuat lelaki...angkut air tnpa rse penat dan letih....sgt kesian tgk dak2 pmpuan. seyes aku rse nk genang je air mata mse wt entry ni....cube korang bygkn pmpuan yg akut air 2 baldi penuh gne 2 tgn tu mak or akak or adik korang sndiri...lau angkut dkt x pe jah oi..ni jauh bagai...dr blok X ke blok asrama....sgt jauh.... ape korang rse....aku nk g tlg pn aku sndiri angkut brg2.....aku pmpuan aku thu cm ne pnye berat angkut air tu..... ;(

dats y based on pglmn lalu...aku da x mo angkut2 air bwk nek tingkat 4 ..... seyes penat. ;( based on pglmn aku dlu.....aku ni mmg x nah duk tngkat bwh...slalu tngkat 4 or 3....mmg tu je la nasib aku....slm tu aku byk kali nah angkut air bwk nek ats....da dkt nk smpai ats tu kami tergelincir...n hbs air dlm baldi yg kami tadah tu tumpah...cm nk genang air mata time tu tgk air tumpah cm tu je setelah penat2 tadah n bwk nek ats yg tnggi... mmg da nanges da pn

siap tepon mak sbb terrrsgt tension....smpai mk pn snggup nk dtg ump tlg aku tadah kn air..n nk bsuhkn bju aku...huhuhu...i love u mak...aku x smpai ht....mk aku niat nk tlg...tp aku xnk....aku x ske ssh kn mak aku smpai cm2 skali....tu pglmn aku time diploma lu...

isu 3:
ko thu x yg ktorg ni jakun nmpk air...hahaha...smlm mndi kt blok X. tawakal je la cz da x de air sgt...darurat...even kt situ gelap...tkot gk kne culik ke...rogol ke...tawakalcz nk mndi n amek wuduk...mse tu la aku jd jakun sbb air laju..yuhuuu...rse nk menari2 time tu....smpt tu bsuh 2 3 bju....

bile time x de air ni stesen2 minyak mnjadi mngsa terjahan dak2 ump tuk mndi kt situ...smpai kn kt tol gambang tu pn nk tutup air lau dak ump nk mndi kt situ "wat da hell kn" ley la kn dak tu ngh mndi mkcik yg bersihkn toilet kt tol gambang tu tutup pili air.....sgt bangang la....cube ank kau yg ngh mndi...atau ko sndiri la....sbb time2 x de air ni la rmai yg jd pentingkn diri sndiri....yg jd bangang pn ade kn....yg jd x de civic pn ade...mcm2 la....

isu 4:
lau dak pmpuan yg biasa x de air kami akn cr port kt toilet klinik lame ump...cm biase la kt situ mmg port kami...pnh kami nk mndi kt sne ade la kn dak tu g kunci toilet tu..thu la ngh mndi...tp x yh la kunci...kami ni pn nk mndi gk...haa..tu yg dnamakn penting kn diri...ekau nk mndi sorang je ke?....isu toilet tuk lelaki da x heran da...kami msuk je toilet mne2 pn even tu toilet laki...lantak.

dsbb kn ramai kami rncang nk mndi kt toilet office pejabat kediaman kk3 yg dkt ngn toilet tu. kami wt muke kesian pn staff kt situ x layan. die x bg kami mndi kt situ...'go to da hell la kau' helllooowwww....da dlm keadaan terdesak ni ko bley la x bg kami mndi kt office ko....hey...bygkn kami ni ank ko ke...adik ko ke...cane?...x kesian ke kt kami ni....da la air kt tangki mmg da hbs...kt ne lg nk cr yg terdekat....x ke ko dpt pahala bg kami secebis air tuk mndi n buang air...sgt bangang la staff tu.....seb bek aku x cam...lau x...da lme aku nk report kt paper


hurmm byk benda ni nk cite psl x de air....byk gk pengalaman yg aku nk cite ......kang berjela korang pn muntah nk bce kn. hmmm bkn je terjejas bile tym study week ni x de air....nk stdy ag...nk cr air ag....ngn mslh cafe ag yg x ley nk msk lau x de air.....hmmm...saba je la....nk mencarut pn x gune. tgk je ye ump ni 5 thun ag cane...lau mslh yg sme gk aku x taw nk ckp. bile da byk sgt birorkrasi ni jd ssh bile phak bawahan mcm kami ni as a student x dpt hak nk bersuara. ahhh...rse x saba nk blah dr ump....urmm.... takat ni je la...lau korang de pglaman yg menyayat hati mse x de air sile la komen ye. ekekeke. 'ayat paksaan'...

pape pn kite anggap sume ni ujian dan dugaan dr DIA yg maha ESA. kite kne bersaba dan mugkin ni juge nk mengajar kite supaya berjimat dlm pnggunaan air dan hargai air. cm ni la gk nye situasi org2 dlu yg ssh cr air kt perigi kn..tp tu dlu ...skg da moden...sume bnda kne bergerak pantas n mase tu pnting.....bkn cr air tu satu bnda yg buang mse...tp agk2 la kn bile study week jd cm ni....plak tu lme....haishhh....harap aku dpt bersaba.


nk mkn gambar ni ley?

SEMOGA KORANG LULUS EXAM EVEN X DE AIR..GUD LUCK SUME GUD LUCK FOR UR FINAL EXAM N CARI AIR.

k...adios. aku yg emo x de air...sgt shit.