Sunday, March 22, 2009

Along kawen versi 2

entry ni cm da basi ckit...aku pn x thu npe aku nk ter update blog aku yg da lme bersawang....ekceli penat gile 3 hari kenduri kawen along aku...mcm aku yg kawen...eceh....ye lew...da aku slh seorg bala tentera kt umah tu...ofkos lew aku pn jkne menjoin kn diri tlg ringankn tgn...starting hr khamis ag mak da suh balik...ok2...ye mak...ank mak ni dgr kate mak even kne ponteng lab jumaat tu...demi mak...ape pn ayu snggup buat mak....oh MAK....

khamis:

torkojut cz pelamin da siap psg....oo mak kau...spe la yg ter awl gile psg pelamin neh...upenye pak lang sponsor pelamin...die sndiri gk yg siapkn..i lap u la pk lang lau u nk sponsor utk my wedding i gk t........smpai2 je umh sume da de kcuali kak ikin...die lewat ckit smpai cz die gedik..ha3..x la...die duk jb...so jauh ckit dr jb-segamat....balik2..aku terjah bilik pengantin (bilik aku mulenye tu).cey wah..bpk perasan....ye lew,...btol pe...bukak je pintu...opocot!!!...torkojut mak kau!!!...nengok akak ipar aku terbaring...amboi2!!!....duk baring ke kak oi....g wt kije!!!...ececece..garang lak...nk jd durhaka ke ape ko ni yu....x2,,aku tkejut npe die baring..tu je....rupenye die letih..ok2...aku fhm...ps2...kepenatan yg teramat...aku tdo gk...

jap2....santai lu tgk gambo,,,pnat taip pjg2 neh


kami 5 beradik..ui?...ne ain?

jumaat:
hr yg pling penat...awl2 pg da kne pijak...baling bantal kt muke aku yg cun ni (ayu tlg jgn perasan ley x)....kne jerit2...mak haih...aku baran bagai....bpk ngntok gile...kne bgun pg2....ok2...aku bgun dgn mamainye....mndi...sarap...ps2 dan dan je trus kne wt kije...uwaaaa...penat bagai.....peluh2 aku...x pe2....demi MAK...eceh...ye ke yu....ke nk bodek mak...ye la...aku syg mak aku...cian die ..;...knduri die cm bz ckit....aku tlg la ape yg ptut...da rewang nmenye....sikin siapkn bilik pngantin...aku n ain siapkn cenderahati...leceh2...sume bnda tu sgt leceh...haduih,...cm ni la kn ghupenye kije kwen....yg si pngantin pn lg pnat agk nye kn....x smpt 1st night rse...agagaga....pg- ptg je aku wt kije....dkt2 kul 4 aku stop...penat beb....wt preparation tuk marhaban mlm lak....mlm tu kne pkai bju kurung cz de marhaban...tetibe aku pkai shawl bru...kak ina pnye la berkenan la bagai...siap snggup nk byr lebey tu....die suh aku beli len...oppsss....sorry ea kak ina...t i balik i belikn utk u ye....dun worry...shawl ni i syg nk jual kt u...

mlm tetibe aroy suh amek kt terminal...ok2...aku, kak ain , kak ina pnye speed ke terminal amek aroy....roy..pasai apa la bas ko lmbt sgt tuuu...lme den ni ha tggu...ley la kn lepak2 lu kt dataran...pas amek aroy...speed blik umah...nk kejar ape la jah oi...tu...tkot inai hbs...mlm berinai... smpai umah aku trus tuju kt pelamin nk pkai inai...da sume ngh pkai...aku pn nk gk..tp dpt ckit...x kire2....pkai inai smbil gedik....ley x mcm tu...tu akak aku ea...bkn aku...die tu ngalahkn pngantin...hbs jari kaki pn ekau nk inai pasai apa ain oiiii.....ekekeke....kaki x la...lau de lebeh mmg die nk inai kt kaki die pn sbb die gedik ok...ain...ko mmg gedik...cm ne la aku dpt akak cm2....ekekeke ok2...tetibe....aku tgk mak cik2 aku sume muncung x dpt mic..ghupenye diorg nk karok...mlm tu mmg de karok...org kate ape "kugiran"...sume nk nyanyi...gedik x...mk cik2 aku sume gile karok...tmsuk ank sedara die especially noli ok...noli ley la kan bantai 2 lagu trus...pitching lari woi... ok2...penat inai diri sndiri...aku tdo

tgk ag gambo2...


along n kak yan (selamat pengantin baru)

hololololo.....

majlis (sabtu):

kali ni mmg kne bgun awl gile bagai...mmg kene pijak ngn mak cik aku...sbb aku x mo bgun....huh!!...siap ko....bgun2 je aku tuju bju aku yg nk kne gosok...mak aih..sume kelam kabut ngn bju,..nth pape...aku lak kelam ngn tudung...nth..sume x matching...nympah aku...last2 sume tdung yg aku bwk dr ump sume x pakai...pkai tdung akak aku je...(bad mood) tggu kul 12 aku bru bersiap pkai bju....siap2 je trus syah call....ello yu kami sesat ag....huh da agk da...sesat tmpt yg sme lew tu...adui....tpksa terangkn balik...ok2...jahyah...jahfar...len kali alert ea sign board tu...mmg kwsn klp sawit korang kne alert...lau x t korang msuk kg org asli mne nth....ok2...tggu pnye tggu da smpai mmber2 ump aku...tym tu abg aku x sanding ag... orait...duk lepak pas mkn...lepak dlm umh je nk sejukkn bdn...cz pns gile tym tu....lepak smbil amek pic2 yg gedik....


saba long...lom ley 1st night ag

ui pakcik...org nk begamba neh ha....


dak2 zapin yg bkl wt persembahan(ank murid akak aku)

to be continued....