Friday, March 13, 2009

tidoooooooooo

Ekceli aku ni kire di tag by nisah…ui nisah….ni hang wt tag sndirik kn….so aku pn menjawab dengan sesuke ati aku sndirik la ea….ok, npe aku suke tdo?...suke ke?...nth…tdo tu ape?...ape tdo tdo….jadah nye aku ni suke tdo (bapak hipokrit)….ekekeke…..pehhhhh….bapak terel gile nisah wt tag ni…aku da lme glen k cite psl tdo even b4 ni nah cite….tp nk cite gk x kire x kire….mmg tdo peberet aku…..asal mkn je tdo…tdo je mkn…je mkn tdo…tlg jgn merepek ea ayu….side kick diri sndiri kang…back to main topic….


NAPE SY SUKE TDO? SeBaB…


1) aku suke gile tilam empuk aku…(empuk ke)....rindu tilam kt umah aku ;( .... nengok ha...nengok nengok....bpk nyenyak aku tdo


2) bantal: ala nisah aku x de bantal yg cun2 r nk snap….aku suke bantal yg bg aku ketenangan mse tdo…cth mcm bantal ni….ayak liuk meleleh pn aku x sedaq beb….x nmpk kn peta2 dunia kt situ…


3) bju tdo: aku suke bju tdo aku (npe nth, x de kne mengena kn) time tdo je aku pkai bju tdo…eh mmg pn…..


4) tu diaaaaa…..ni ha aku tdo x sedo diri…tenganga mulut…bau petai x hengat


5) biri2 blanket: bestnye...tym kecik2 aku x dpt pkai blanket gini....mak aku balut aku gne napkin jek....

tp yg ni blanket mcm aku da x de je nnti...

6) spe nk men dam aji ke...dam ulaq ke....sile la men kt ats blanket sy ye

7) dpt peluk teddy bearrrrrr sy…..ah cuteeeeeenya…..tp mamat si span sluar kotak aku x bwk…tertinggal kt umah ;( …..nk peluk mamat span gk…

ini lah akibatnye terlalu manjakn sgt teddy bear smpai die sndiri da jd tlalu pndai nk msuk dlm cpu...aku agk tertekan bile die kate nk buang ayak besaq...ni lah aksi die



Before tu aku nk share some quote dr Prof Daniel:



“Terlalu banyak tidur sama seperti terlalu banyak makan. Tubuh tidak memerlukan lebih dari yang ia perlukan, terlalu banyak tidur hanya akan membuat organ tubuh melemah. "Sebaiknya setiap orang mempunyai kebiasaan tidur 6,5 jam sehari, tapi harus tidur yang berkualiti. "Tak ada alasan untuk menambah jam tidur, tubuh akan memberitahu kita berapa banyak jam yang ia perlukan untuk beristirahat, " ujar Prof... Daniel.

”Jadi, merujuk pada penelitian di atas maka dapat diambil kesimpulan bahwa tidur tujuh jam sehari adalah yang terbaik. Penelitian tersebut menunjukkan bahwa tubuh paling merasa nyaman jika hanya tidur selama tujuh jam. Tak masalah juga jika tidur kurang dari tujuh jam sehari. Misalnya, enam atau lima jam sehari. Tapi ingat, tidak baik bagi kesehatan apabila Anda terus menerus tidur kurang dari lima jam sehari dalam waktu yang cukup lama," ujar Prof. Daniel mengingatkan.

"Kalau selama ini Anda tidur lebih dari yang diperlukan oleh tubuh, maka mulai sekarang hilangkan kebiasaan tersebut. Tidurlah yang berkualiti dan yakinlah bahwa tidur selama tujuh jam sehari telah mencukupi dan membawa impak yang positif bagi kesehatan Anda," ujarnya.



Haaa….dengau tu…ekekeke….insaf aku insaf…oo..ghupenye aku sndirik x kire aku tdo bpe jam…men tdo je beb…